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lunes, 10 de diciembre de 2012

Aeródromos de la IIGM: Boscombe Down

Aeródromo de Boscombe Down


El aeródromo fue el lugar de pruebas para los aparatos de la RAF desde 1939, comenzando su actividad en agosto cuando el Aeroplane and Armament Experimental Establishment (A&AEE) se trasladó allí.

El sitio ha sido testigo de muchos acontecimientos importantes en la industria de la aviación británica, incluidos los ensayos de vuelo de las aeronaves de muchas de las fuerzas armadas británicas desde la Segunda Guerra Mundial.

En 1992 Boscombe fue rebautizado como Aircraft and Armament Evaluation Establishment cuando el trabajo experimental, se trasladó a la Agencia de Investigación de Defensa. La responsabilidad del lugar recayó sobre el MoD Procurement Executive to the Defence Test and Evaluation Organisation (DTEO) en 1993 y dos años más tarde a Defence Evaluation and Research Agency.


La creación en 2001 de QinetiQ (Long Term Partnering Agreement, LTPA) continuó la tradición militar del campo bajo su control pero con el nombre de MOD. El campo quedó operando bajo la RAF, QinetiQ y el Centro de Evaluación (ATEC). Esta asociación especial es la encargada de las pruebas y la evaluación de futuro en las aeronaves de servicio militar. El personal militar de la JTEG desempeñan un papel central en la prueba y el proceso de evaluación junto a sus colegas de QinetiQ.

El aeródromo tiene dos pistas, una de 3.2 Km y la secundaría de 1.9 Km. Hoy día es la base del Rotary Wing Test Squadron, Fast Jet Test Squadron, Heavy Aircraft Test Squadron, Handling Squadron, el Empire Test Pilots' School junto con el Southampton University Air Squadron. La base ha sido relacionada con los “Proyectos negros” (US Black Proyects) ocurriendo un incidente el 26 de septiembre de 1994, pero ambos gobiernos rehusan hacer declaraciones al respecto.

En 2007 se convirtió en una estación de Alerta de Reacción Rápida (QRA) ofreciendo cobertura para el sur y suroeste del espacio aéreo del país, pero solo se basarán aparatos ahí en el caso de que exista una amenaza específica.


Fuentes:
FREEMAN, R. “UK Airfields of the Ninth: Then and Now 1994” After the battle, 1994
FREEMAN, R. “The Ninth Air Force in Colour: UK and the Continent-World War Two” 1996
MAURER, M. “Air Force Combat Units Of World War II” Maxwell AFB, 1983

English version

The airfield was the test site for the equipment of the RAF since 1939, starting its activity in August when the Aeroplane and Armament Experimental Establishment (A & AEE) moved there.

The site has witnessed many important events in the British aviation industry, including flight tests of aircraft of many of the British armed forces since World War II.

In 1992 it was renamed Boscombe Aircraft and Armament Evaluation Establishment when experimental work, he moved to the Defense Research Agency. The place responsibility fell on the MoD Procurement Executive to the Defence Test and Evaluation Organisation (ThOD) in 1993 and two years later at Defence Evaluation and Research Agency.


 Type 464 (Provisioning) Lancaster, ED825/G, at Boscombe Down

The creation in 2001 of QinetiQ (Long Term Partnering Agreement, LTPA) continued the military tradition of the country under their control but with the name of MOD. The field was operating under the RAF, QinetiQ and Evaluation Center (ATEC). This special partnership is responsible for the testing and evaluation of future military aircraft. The military personnel JTEG play a central role in the testing and evaluation process with their colleagues from QinetiQ.

The airport has two runways, one of 3.2 Km and 1.9 Km secondary Today is the basis of the Rotary Wing Test Squadron, Fast Jet Test Squadron, Heavy Aircraft Test Squadron, Handling Squadron, the Empire Test Pilots' School along with the Southampton University Air Squadron. The base has been linked to the "black projects" (U.S. Black Proyects) an incident occurring on September 26, 1994, but both governments refuse to discuss the matter.

In 2007 it became a station Quick Reaction Alert (QRA) providing coverage to the south and southwest of the country's airspace, but there will only be based devices in the event that there is a specific threat.



Sources:
FREEMAN, R. “UK Airfields of the Ninth: Then and Now 1994” After the battle, 1994
FREEMAN, R. “The Ninth Air Force in Colour: UK and the Continent-World War Two” 1996
MAURER, M. “Air Force Combat Units Of World War II” Maxwell AFB, 1983

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