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miércoles, 19 de noviembre de 2014

Hawker Hurricane Mk. I




Hawker Hurricane Mk. I


El Hawker Hurricane fue diseñado partiendo de varios modelos anteriores, sobre todo en el Hawker Fury. Los trabajos comenzaron en 1934 a partir de la especificación F.36/34 para proveer un nuevo caza monomotor. Posteriormente aparecería una nueva orden, F.5/34, para su mejora, tanto en diseño como en el armamento. Cuando finalmente apareció en escena y comenzó su producción en masa la vida operativa del Hurricane estaba ya casi obsoleta. Las uniones en su estructura no estaban soldadas, como era lo habitual, si no que eran mecánicos de menor resistencia. Uno de sus puntos fuertes era el tipo de fuselaje (denominado Warren) que ofrecía una gran resistencia a la torsión mejorando su control y maniobrabilidad. A pesar de este punto fuerte la concepción de la nueva guerra aeronáutica primaba la velocidad y la potencia de fuego sobre la maniobrabilidad, como pronto descubrirían los Zeros japoneses.

En cuanto al diseño del Hurricane se basaba en una estructura de acero no muy resitente sobre la que se montaba una cubierta externa de tela y lino sin tensar. A pesar de lo que pudiera parecer en un principio esta estructura resultó ser resistente pudiendo absorber gran cantidad de daño en combate. La explicación era sencilla, los proyectiles simplemente perforaban la tela de recubrimiento atravesando del aparato sin causar grandes daños. Las alas fueron reforzadas a partir de abril de 1939 ya que estas eran simplemente dos mástiles. A esa estructura se le añadió una protección metálica de duraluminio que era una aleación ligera de aluminio y cobre. Esta aleación sirvió también para reforzar la cabina del piloto. En los modelos iniciales las hélices eran bipala (Watts) construidas en madera de paso no variable mientras que la planta motriz corría a cargo de un Rolls Royce Merlin C de 1.025 hp de potencia. El Hawker Hurricane Mk.I contaba con las características mencionadas anteriormente y estaba armado con 8 ametralladoras Browning M1919 de 7´7 mm con un sistema de puntería simple más propio de la Gran Guerra.

 Las primeras pruebas del prototipo confirmaron el rendimiento previsto en las mesas de diseño y se realizó un pedido inicial de 600 aparatos en junio de 1936. En noviembre de 1938 se hizo uno nuevo de otros 1.000 Hurricane más. El primer avión de producción realizó su primer vuelo en octubre de 1937 entrando en servicio en diciembre de ese mismo año con el 111º Squadron en Northolt. Poco después se unieron los Squadrons 3º y 56º. Al comienzo de la Segunda Guerra Mundial en septiembre de 1939 había un total de 19 Squadrons equipados con Hawker Hurricane. Con el aumento de la producción cuando comenzó la Batalla de Inglaterra en agosto de 1940 ese número se había incrementado hasta los 29 Squadrons.


Fuentes:
HISCOCK, M. “Hawker Hurricane Inside and Out The Crowood Press, 2003
BRIDGMAN, L. “The Hawker Hurricane Londres: Studio, 1946
JACOBS, P. “Hawker Hurricane Crowood Press, 1998
MASON, F. “Hawker Aircraft since 1920 Putnam, 1991

English version

The Hawker Hurricane was designed based on several previous models, especially in the Hawker Fury. Work began in 1934 from the F.36/34 specification to provide a new single-engined fighter. Then appear a new order, F.5/34, for improvement, both in design and armament. When she finally appeared on stage and began mass production of the Hurricane operating life was almost obsolete. The joints were not welded structure, as was usual, but it was lower mechanical resistance. One of its strengths was the type of fuselage (called Warren) offering a high resistance to twisting improving control and maneuverability. Despite this strength the conception of new aviation war prioritized the speed and firepower of maneuverability, and soon discovers the Japanese Zeros.

Regarding the design of the Hurricane is based on structure not very resistant steel on which an outer shell fabric and linen mounted upstretched. Although it might seem at first, this structure proved resistant and can absorb large amount of damage in combat. The explanation was simple, just piercing shells coated fabric through the device without causing major damage. The wings were reinforced from April 1939 as these were simply two masts. A structure that was added a metal shield from duralumin that was a light aluminum alloy and copper. This alloy also reinforced the cockpit. In the initial models were two-bladed propellers (Watts) made of wood not pitch while the powerplant was provided by a Rolls Royce Merlin C of 1,025 hp. The Hawker Hurricane Mk.I had the features mentioned above and was armed with eight Browning M1919 machine guns of 7.7 mm with a system's own simple aim of the Great War.

The first tests of the prototype confirmed the expected return on the drawing boards and an initial order for 600 machines was conducted in June 1936. In November 1938 a new one was Hurricane's another 1,000. The first production aircraft made its first flight in October 1937 entering service in December of that same year with the 111th Squadron at Northolt. Shortly after the 3rd and 56th Squadrons joined. At the beginning of World War II in September 1939 there were a total of 19 Squadrons equipped with Hawker Hurricane. With the increase in production when the Battle of Britain began in August 1940 that number had increased to 29 Squadrons.




Sources:
HISCOCK, M. “Hawker Hurricane Inside and Out The Crowood Press, 2003
BRIDGMAN, L. “The Hawker Hurricane Londres: Studio, 1946
JACOBS, P. “Hawker Hurricane Crowood Press, 1998
MASON, F. “Hawker Aircraft since 1920 Putnam, 1991

1 comentario:

  1. Hi there.
    Great story, thank you.
    Finland had a 12pcs - 1pc Hurricane MK-I airplanes
    The Soviet Union after 1940 the 2500 hurricane MK-II, + about 700kpl a newer version.

    Hurricane was very sensitive ignition by fire the cab.
    Reason engine and the cab between the fuel tank.
    When you got hit by a hurricane, burning fuel began to flow into the cab
    The result was a lot of so-called. hurricane rash.
    The English also trained the soviet pilots 1940-1942 in the Leningrad region
    Hurricane and Airacobra were the most common machines Finnish front, 1941-1943. These were met by Brewster, Fiat G-50 and Curtiss Hawk.
    Soviet Airacobra until the end of the war.

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