Renacimiento de la Fuerza Aérea búlgara.
Al igual que otras fuerzas aéreas de otras naciones del Eje disponía de un heterogéneo equipo para formar sus unidades de combate. Les fueron suministrados aparatos alemanes, polacos, checoslovacos y franceses (entre otros) para suplir la grave carencia de aparatos de “calidad” en sus filas.
Tras finalizar la Primera Guerra Mundial a Bulgaria se le prohibió que rehiciese su Fuerza Aérea en un plazo de 20 años. Tras el Tratado de paz de París en 1919 demolió casi por completo las Fuerzas Armadas búlgaras dejando a las Fuerzas Aéreas con un inventario completo de 70 aparatos, 100 motores y 76 ametralladoras. Bajo la estricta vigilancia de los Aliados se fueron destruyendo siendo los hidroaviones los últimos en ser desguazados en septiembre de 1920.
La compra de aviación civil también fue restringida y la potencia de sus motores no debían exceder los 180 caballos. Sin embargo, algunos aparatos lograron sobrevivir a las purgas Aliadas y posteriormente fueron empleados para el entrenamientos de los pilotos. En 1921 se comenzó a crear una aviación militar bajo la tapadera de la llamada Sección Gendarmerie Aeronáutica, una estructura paramilitar que estaba bajo el control del Ministerio de Guerra. Ante las protestas del gobierno francés en 1922 logró la disolución de dicha sección. Sin embargo no duró mucho la disolución pues se creó de nuevo bajo el nombre de Sección de Aeronáutica, esta vez bajo el curioso control del Ministerio de Vías férreas, Postes y Telégrafos. Los primeros aparatos fueron adquiridos en 1924 y durante ese mismo año, con el Decreto del Rey del 15 de julio de 1924, reformó la sección en el Consejo de Administración de Aeronáutica del Ministerio de Vías férreas, Poste y Telégrafos.
Boris III, 1894
Para proporcionar a la emergente pero oculta Fuerza Aérea entrenadores modernos y baratos, así como aparatos de entrenamientos y ataques ligeros en 1925 el Gobierno búlgaro estableció en Bojourishte (cerca de Sofía) una fábrica de aviación para suministrar tal requerimiento, la DAR. En 1931 Caproni estableció su propia fábrica en Kasanlak dando lugar a Caproni-Bulgara (Bulgarski Caproni).
A mediados de 1930, cuando la situación en Europa se encaminaba irremediablemente a la guerra, el rey Boris III y el Gobierno búlgaro acordaron la creación de una Fuerza Aérea moderna para los tiempos que se avecinaban. El renacimiento formal de la Fuerza Aérea búlgara fue el 27 de junio de 1937 en el campo de aviación de Bojourishte. Dicha fuerza constaría de cuatro regimientos (Orlyak) y para la ocasión el propio rey Boris III donó 12 bombarderos Dornier Do 11 y 12 cazas Arado Ar 65 que fueron pagados de su propio bolsillo. A finales de 1936 se unieron a esta dotación 12 cazas Heinkel He 51 y 12 aparatos de reconocimiento Heinkel He 45. Entre 1937 y 1938 llegaron nuevas adquisiciones para la Fuerza Aérea búlgara, 12 PZL P.43B (una versión de la exportación del PZL. P.23) y 12 PZL P.24. En 1939 se entregaron 36 y dos más en 1941. En total se compraron 72 aviones de combate hasta finales de 1938, el renacimiento de la Fuerza Aérea búlgara era ya un hecho.
Avia B.135
El plan del desarrollo para las Fuerzas Aéreas búlgaras era ambicioso y se debía ejecutar en tres años. El Cuartel General quedó establecido en la capital, Sofía, y la fuerza en sí estaba compuesta por cuatro Regimientos Aéreos (Orlyak) dispuestos como sigue;
1º Orlyak, con base en Ikhtiman.
2º Orlyak, basado en Plovdiv.
3º Orlyak, basado Yambol.
4º Orlyak, con base en Lovetch.
5º Orlyak (independiente) en Bojurishte.
Unidad naval con base en Varna o Bourgas.
Orlyak de entrenamiento en Kazanlak.
Real Fuerza Aérea búlgara 1939-1944 (VII): Aparatos, actuación y su organización. Messerschmitt Bf 109
English version
Like other air forces of other Axis nations had a diverse team to form its combat units. They were supplied equipment Germans, Poles, Czechs and French (among others) to address the serious lack of equipment "quality" in their ranks.
Upon completion of the First World War Bulgaria was banned its air force redone within 20 years. After the Peace Treaty of Paris in 1919 almost completely demolished the Bulgarian Armed Forces Air Force, leaving with a full inventory of 70 aircraft, 100 engines and 76 machine guns. Under the strict supervision of the Allies were destroying seaplanes being the last to be scrapped in September 1920.
The purchase of civil aviation was also restricted and the engine power should not exceed 180 horses. However, some devices survived the purges Allied and were subsequently used for training pilots. In 1921 he began to create a military aircraft under the guise of so-called Section Gendarmerie Air Force, a paramilitary structure that was under the control of the Ministry of War. Over the protests of the French government in 1922 did the dissolution of that section. But the solution did not last long because it created again under the name of Aeronautics Section, this time under the control of the Ministry of curious Railways, Posts and Telegraphs. The aircraft were purchased in 1924 and during that same year, the decree of the King of July 15, 1924, amended the section in the Aeronautics Board of the Ministry of Railways, Post and Telegraphs.
Avia B.122
To provide the popup but hides modern Air Force Trainers and inexpensive training tool as well as light attacks and the Bulgarian Government in 1925 established Bojourishte (near Sofia) an aircraft factory to supply such request, the DAR. Caproni in 1931 established his own factory in Kasanlak resulting Caproni-Bulgarian (Bulgarski Caproni).
In mid 1930, when the situation in Europe was heading inevitably to war, King Boris III and the Bulgarian government agreed to create a modern Air Force for the times ahead. The formal revival of Bulgarian Air Force was the June 27, 1937 in Bojourishte airfield. This force would consist of four regiments (Orlyak) and for the occasion the king Boris III donated Dornier Do 12 bombers and 12 fighters 11 Arado Ar 65, which were paid out of pocket. In late 1936 he joined the Heinkel He 12 fighters manning 51 and 12 reconnaissance aircraft Heinkel He 45. Between 1937 and 1938 came new acquisitions for the Bulgarian Air Force, 12 PZL P.43B (an export version of the PZL. P.23) and 12 PZL P.24. 36 were delivered in 1939 and two more in 1941. A total of 72 fighter aircraft purchased by the end of 1938, the revival of the Bulgarian Air Force was already a fact.
In mid 1930, when the situation in Europe was heading inevitably to war, King Boris III and the Bulgarian government agreed to create a modern Air Force for the times ahead. The formal revival of Bulgarian Air Force was the June 27, 1937 in Bojourishte airfield. This force would consist of four regiments (Orlyak) and for the occasion the king Boris III donated Dornier Do 12 bombers and 12 fighters 11 Arado Ar 65, which were paid out of pocket. In late 1936 he joined the Heinkel He 12 fighters manning 51 and 12 reconnaissance aircraft Heinkel He 45. Between 1937 and 1938 came new acquisitions for the Bulgarian Air Force, 12 PZL P.43B (an export version of the PZL. P.23) and 12 PZL P.24. 36 were delivered in 1939 and two more in 1941. A total of 72 fighter aircraft purchased by the end of 1938, the revival of the Bulgarian Air Force was already a fact.
The development plan for the Bulgarian Air Forces was ambitious and should be run in three years. The headquarters was established in the capital, Sofia, and the force itself was composed of four regiments Air (Orlyak) arranged as follows;
1, Orlyak based on Ikhtiman.
2 º Orlyak, based in Plovdiv.
3 º Orlyak based Yambol.
4 º Orlyak based on Lovetch.
5 º Orlyak (independent) in Bojurishte.
Naval unit based in Varna or Bourgas.
Kazanlak Orlyak training.
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