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sábado, 21 de octubre de 2023

Focke Wulf Fw 190 A-7

 

 Focke Wulf Fw 190 A-7

 

Focke Wulf Fw 190 A-7 (W.Nr 340001) Waldemar Radener 7./JG 26, 1944

 

Esta nueva versión entró en las cadenas de producción en noviembre de 1943 estandarizándose el armamento del anterior Fw 190 A-5/U9, dos ametralladoras MG 131 de 13 mm sobre el capó y cuatro cañones MG 151/20 de 20 mm en las alas. La inclusión de las ametralladoras de calibre 13 mm supuso que en la parte superior del capó hubiese dos protuberancias ya que tanto el arma como su munición era más grandes que su antecesora de 7´92 mm. La Rheinmetall Borsig MG.131 era relativamente compacta y ligera para una ametralladora pesada.

El tren de aterrizaje se reforzó al igual que se haría normalmente con la serie F más adelante. El Fw 190 A-7 recibió los mismos equipos que la versión del A-6/R1, R2 y R3 respectivamente. Aunque estaban provistos del soporte ventral ETC 501 para bombas, usualmente el soporte fue empleado para llevar tanques de combustible externos. También se montaron cierta cantidad de Fw 190 A-7 con tanques de combustible externo más pequeño y con armamento reducido a dos ametralladoras MG 131 de 13 mm y dos cañones MG 151/20 de 20 mm para la lucha contra los cazas aliados. Al menos la mitad de los aparatos se convirtieron en Fw 190 A-7/R2 Zerstörer con la sustitución de los cañones de 20 mm por sendos MK 108 de 30 mm. El primer Fw.190 A-7/R2, construido en la planta de Kassel, fue enviado a unidades de combate a principios de marzo de 1944.

La primera pérdida conocida del Fw.190 A-7 se produjo el 16 de diciembre de 1943. El Leutnant Martin Lacha del 1./JG1 en el avión W.Nr 430162 “Weiß 1” resultó herido en el área de Menaldum durante un combate aéreo. El piloto se vio obligado a utilizar un paracaídas. El mismo día Oblt. Rudolf Engleder del 2./JG1 en su Fw.190 A-7 W.Nr 430177 resultó herido en la batalla sobre Den-Helder. La producción del A-7 se llevó a cabo en las plantas de Focke Wulf en Cottbus, Ago en Oschersleben y Fieseier en Kassel-Bettenhausen. En total, se completaron alrededor de 700 aparatos de esta modificación. 

Focke Wulf Fw 190 A-7 Uffz-Oskar-Bosch-Sturmstaffel 1 Salzwedel primavera de 1944


Fuente:
ORMEÑO, J. “Focke Wulf Fw 190. El pájaro carnicero” Platea, 2016

English version

This new version entered the production lines in November 1943, standardizing the armament of the previous Fw 190 A-5/U9, two 13 mm MG 131 machine guns on the hood and four 20 mm MG 151/20 cannons on the wings. The inclusion of the 13 mm caliber machine guns meant that there were two protuberances on the upper part of the hood since both the weapon and its ammunition were larger than its 7.92 mm predecessor. The Rheinmetall Borsig MG.131 was relatively compact and light for a heavy machine gun.

The landing gear was reinforced as would normally be done with the later F series. The Fw 190 A-7 received the same equipment as the A-6/R1, R2 and R3 version respectively. Although they were equipped with the ETC 501 ventral support for bombs, the support was normally used to carry external fuel tanks. A number of Fw 190 A-7s were also fitted with smaller external fuel tanks and with armament reduced to two 13 mm MG 131 machine guns and two 20 mm MG 151/20 cannons for the fight against Allied fighters. At least half of the aircraft were converted into Fw 190 A-7/R2 Zerstörer with the replacement of the 20 mm cannons by two 30 mm MK 108s. The first Fw.190 A-7/R2, built at the Kassel plant, was sent to combat units in early March 1944.

First of all, Fw.190 A-7 fighters were sent to reinforce the squadrons of JG 2, JG 26 in France and JG 1, JG 11 and JG 300 of the Reich defense. The appearance of the new Focke Wulf in the sky coincided with the beginning of American use of the P-51B and P-51C Mustangs with the Packard V-1650 Merlin engine. This engine significantly improved the flight characteristics of the fighter, especially at high altitudes. And the installation of another gas tank in the fuselage increased the range of the P-51 Mustang fighters when accompanying heavy bombers.

The first known loss of the Fw.190 A-7 occurred on 16 December 1943. Lieutenant Martin Lacha of 1./JG1 in the aircraft W.Nr 430162 “Weiß 1” was wounded in the Menaldum area during a combat . aerial. The pilot was forced to use a parachute. The same day Oblt. Rudolf Engleder of 2./JG1 in his Fw.190 A-7 W.Nr 430177 was wounded in the battle over Den-Helder. Production of the A-7 took place at the Focke Wulf plants in Cottbus, Ago in Oschersleben and Fieseier in Kassel-Bettenhausen. In total, about 700 devices of this modification were completed.

 
Focke Wulf Fw- 90 A-7/R2 (W.Nr 643701) "Black 1 Black 15" 2./JG 11 Rotenburg Wuemme Germany, 1944

Source:
ORMEÑO, J. “Focke Wulf Fw 190. El pájaro carnicero” Platea, 2016

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